23.05.2015

Cocukla Bozcaada


Uzun zamandir gezi blogumu guncellemedigimi fark ettim.Dogrusu Sedef`in dogumdan sonra genellikle yurtici seyahatlari yaptik. Yurtdisinda ise daha evvel seyahat ettigimiz destinasyonlari sectik.
Sedef`in biraz daha buyumesiyle birlikte seyahatlerimize kaldigimiz yerden devam ediyoruz. Artik `cocukla tatil` basligi altina yeni yazilarimi sizinle paylasacagim.
Bozcaada ile basliyoruz.



Bozcaada, denizinin buz gibi olmasiyla unlu  bir ada ( nitekim oyle ! )  Bana gore  tam bir gurme ada.
  1 Mayis tatili icin tercih etme sebebimin arkasinda ekolojik bir tatil yapma istegi vardi. Sedef 1,5 yasina geldi ve dogaya karsi ilgisi artti.  Artik sehir ortaminda saglayabildiklerimizin yeterince ufkunu acmadigi kanisindayim.  Ekolojik tatilin taniminda doga ile ic ice, tarladan sofraya mantigi yer aliyor. Ekolojik tatil icin Fethiye`nin koylarinda bu tarz hizmet veren yerler mevcut ancak 3 gecelik bir tatil icin Fethiye yollari gozumuzde buyudu ve  Bozcaada`nin yakin olmasi tercih sebebimiz oldu.

Konaklama
Daha evvel ki yazimda Rengigul pansiyonunun ne muhtesem bir kahvaltisi oldugundan bahsetmistim. Fakat bu sefer Sedef`in hayvanlari tanimasini  da istedigim icin ciftlik veya icinde buna imkan taniyan mekanlari arastirdim. Karsima Bozcaada avlu evleri cikti. Burasi 4 odali kucuk bir butik otel. Otel`in bir kisminda cocuklarin yakindan gorebilecegi buyuk bir kumes alani var. Icinde ordek, hindi , tavuk, horoz ne ararsaniz var. Sedef burasi sayesinde horoz taklit etmeyi ogrendi... Odalarin onunde ozel verandasi var ve kahvaltinizi verandanizda yapiyorsunuz. Kahvaltidaki yumurtalar kendi hayvanlarindan, keci peynirlerini kendileri yapiyor ve enfes recellerinden eve donerken kavanoz kavanoz aldigimi belirtirtmek isterim.
Odalar cok ferah ve zevkle dosenmis. Tek sorun otel sahibinin minik cins kopegi cocuklari pek sevmiyor, kiskaniyor. Sedef, kopek icin deli oluyordu o ayri. Kopek bisi yapti mi derseniz havlamaktan oteye gidemedi tabii ki. Nazan Hanim zaten bu konuda cok duyarli ayrica kendinizi evinizde hissettirecek sekilde samimi birisi. Ozetle burayi size oneririm. Ada merkeze ise sadece 5dk yuru mesafesinde.

Yeme -Icme

Daha evvel de gittigim Sandal`in yemeklerinin lezzetinin uzerine karsilamasmadim. Ne Kydonia`si ne Ferdi Baba`si ne de Mimozasi... Buranin deneysel mezeleri gercekten cok basarili. Elmali semizotu, visneli yaprak sarma, lavantali damla sakizli muhallebisi... Yaninda eslik eden cavusuzumu ada sarabi ise Fransizlari aratmaz. Icten garsonlari ve fondaki Birsen Tezer... daha ne olsun. Sedef masanin etrafindaki kedilerle oynarken bizim bu ortamin tadini cikartmamiza yardimci olan  ada kedilerine ayrica tesekkur etmek gerek.


Deniz sezonu disinda gidince gunduzleri ne yapilir? 

Oncelikle 2 adet sezlong tatile cikmadan once bagaja atilir. Okumaya firsat bulamadiginiz dergi kitaplar alinir. Bos koylardan agac altina otaginizi kurarsiniz. Miniginiz deniz ve kumu incelerken ve siz birazda yapma etme , agzina surme, yeme kelimelerini de sarf ederek o anin tadini cikartmaya calisirsiniz.  Habbele koyu bir alternatif olabilir.



Lavantali damla sakizli muhallebi
Mavi sandalyeli yer Sandal







2 yorum:

  1. Sandal favorimdir benim de kesinlikle müthiş lezzetlere sahip!

    Bozcaada özlemini arttıran bir post olmuş ben bi plan yapıyım ;)

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş :)

    Ben de 2 sene önce Bozcaada'ya gittim ve hayran kaldım. Tıpkı memleketim Karaburun'a benziyor :)
    ( http://cennetkaraburun.blogspot.com.tr/ )

    YanıtlaSil